Asus Transformer Pad TF300TG 10,1 inch / wit / 32 GB / 3G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Transformer Pad TF300TG 10,1 inch / wit / 32 GB / 3G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joop575 27-01-2013

Ik ben nu een paar maanden in het bezit van de Transformer 300 incl. toetsenbord. Heb hem gekocht toen er een btw actie van de bcc was, dus was het toen de beste aanbieding voor deze combinatie.

Het docking station vind ik een goede toevoeging, zo kun je via usb je externe harde schijf er aan koppelen, en heb je al je bestanden/foto’s/video’s bij de hand. Verder beschik je over een toetsenbord en extra batterijduur, wat ik voordelen vind t.o.v andere tablets.

Waar ik minder tevreden over ben is het vele vastlopen van de internet browser (ik gebruik zowel de standaard webbrowser als chrome). Het komt vaak voor dat de browser niet reageert, moet je ongeveer 10 seconden wachten en dan volgt de melding “app reageert niet, wachten of afbreken?”. Op het moment dat deze melding verschijnt, werkt de browser weer dus het komt als mosterd na de maaltijd.
Ik maak veel gebruik van browsen met tabbladen, misschien is dat teveel gevraagd? Of zal het probleem ergens anders mee te maken hebben?
Ik heb ook even de samsung galaxy tab mogen gebruiken, en wat surfen betreft vond ik dit een fijnere tablet (vlotter, minder vastlopers).

Verder heeft het tablet een mooi scherm, gebruiksvriendelijke bediening, en de android store biedt leuke/handige apps.

HMeester 31-01-2013

Opmerkelijk! Ben zelf in het bezit van de oudere Asus Transformer TF101 16GB incl. dock en draaiend op Android 4.0.3. Deze versie draait zeer soepel, ook met Chrome, zonder haperingen zelf met meerdere openstaande applicaties en tabbladen. Installeer eens de app. "load Monitor" van khad Mobile App met de default-instellingen. Misschien dat daarmee je geschetste probleem is oplost. Helpt dat niet dan de tablet naar de fabriekinstellingen teruggezetten en vervolgens met tuzzenpozen (!) de app's opnieuw installeren. Bedenk dat ook één of meerdere slecht geprogrammeerde app's een probleem kunnen zijn. Al eens gekeken op diverse internet-flora w.o. (http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/114) naar soortgelijke problemen? Wellicht staat daar de oplossing zonder desastreuze oplossingen te gaan zoeken in tablet rooten en te voorzien van een custom-rom. Zelf houd ik het op terugzetten naar de fabrieksinstellngen. Succes.

blackbarry75 04-11-2012
Ik was een tijd opzoek naar een tablet die ook goed functioneert op het moment dat er geen wifi tot mijn beschikking is en deze tablet voldoet helemaal aan dit profiel. Daarnaast werkt de tablet als tablet ook er prettig. De helderheid van de kleuren en de scherpte van het beeld is ook erg fijn bij het bekijken van online tv. Al met al zeer tevreden over mijn aankoop.

Je hebt alle gemakken van tablet en een kleine laptop. En als e-reader doet ie het goed het leest heerlijk rustig vooral de dim-functie is erg fijn als je s'nachts leest en degene naast je niet wakker wil maken door het aandoen van een lampje.

Verbeterpunten
Het grootste nadeel vind ik de touchpad deze is veel te gevoelig als oplossing heb ik er een "sticker" over heen geplakt en dat helpt prima alleen jammer dat het nodig is.
Een ander nadeel is dat tijdens de laatste software update het automatisch scherm draaien is aan gepast nu kent deze als je dit uitzet nog maar 1 stand (horizontaal) en voor de update kon je nog kiezen tussen horizontaal of verticaal, erg jammer.